Wednesday, December 08, 2010

apabila bosan ketika otak berjalan~

wah!tengok blog-blog orang lain,nampak stail je.ramai betul followers.=P..tp tak pe,aku tulis ni pun saje suka-suka,bila rasa bosan nak menulis.Tapi selalunya bila idea nk tulis tengah banyak,aku x tulis pun,sebab sebuk sangat dengan benda lain.

Aku sekarang rasa sebak,tapi bukan sebak sebab parent aku nak balik umah ye,no,no,no..!aku sebak sebab kawan aku sorang ni sedih,cerita silam dia di ungkit-ungkit.hmm.Bagi aku,cerita silam orang,or keburukan orang yang dulu-dulu,tak perlu nak dihebah-hebahkan.Semua orang dalam dunia ni penah buat silap.btol tak?(temasuk aku)..~.Aku sedih sebab dia tak habis-habis rasa tertekan,rasa dunia seperti tak adil buat dia.Aku beharap and berdoa dugaan dia ni tak lame..amin

Apa yang aku nk tekankan,janganlah memburuk-burukkan orang dengan sedar,kadang2 kita tak sedar..bila kita tak sedar,and then kita dah tesedar,cepat2 lah mintak maaf ke,.Mesti korang sume penah dengar,hidup kita ni macam roda,time kita kat atas,seronok la,bila kita kat bawah,macam mana plak?kan?..so,berbuat baikla sesama insan,jangan dengki2,ada benda yang kita rasa tak cocok,tak suke,tegur secara berhemah,.Manusia ni perlu sentiasa diingatkan,Bukan melayu je tau mudah lupa,cina,india,orang putih,orang gelap pun lupa jgk~huhu..so,ingat-ingatkan bila kita nampak pekara yang tak betul.Bukannya bila nampak susuatu yang x betul,kita mengata.Apa yg kita dapat?dosa mengata dapat,and orang yang sepatutnya kita tegur dari buat silap,terus melakukan kesilapan~

So,renung-renungkan,dan selamat mengaplikasi dalam kehidupan!~

(poyok je kan??~!~)

No comments:

Post a Comment